fredag 28 januari 2011

...och katten sprang till skogs och kom aldig mera hem igen...

Det är nu officiellt kört. Alla mina pengar är slut och jag fick en räkning på drygt 700 kr (eller var det 900 kr?) med posten idag och jag har en annan på 200 kr och båda måste betalas snarast. Men jag har inga pengar! Jag vet inte vad jag ska göra! Förut kunde jag ta av fonderna om det var något som behövde betalas men fonderna är också slut. Jag kan få pengar tidigast om två veckor. Jag känner för att göra som han i Into the wild som bara klipper sina kreditkort, bränner sina saker och ger sig iväg för att bo ensam ute i skogen. Han gjorde det visserligen för att han ville uppleva frihet. Jag skulle göra det för det är det enda jag har råd med.
Att åka till Stockholm är nog helt uteslutet nu. Jag ville verkligen se terrakottaarmén men de pengarna behövs för mina räkningar. Jag hoppas bara att mamma kan tänka sig att låna mig mer pengar. Gudarna ska veta att hon inte har råd men ändå hjälper hon mig och lånar mig pengar. Jag vet inte vad jag skulle göra utan henne.
Jag broderar pärlor på klot till en bok jag började på i höstas och försöker tänka ut vad jag kan göra för att få pengar. Typ IDAG! Ludde har redan lovat att hjälpa mig om jag bestämmer mig för att råna en bank. Det är väldigt snällt av honom och det känns bra att ha någon med sig som stöd. Men att flytta ut i skogen känns lockande. Jag vet flera små ruiner som säkert kan användas som grund för en liten koja att bo i. Om ni inte hör från mig igen så vet ni i alla fall vad som hänt.

Inga kommentarer: