torsdag 3 februari 2011

Mot den stora staden

Så imorgon bär det av till Stockholm så fort alla har kommit hem från jobb och skola (troligen är det Elsa som kommer sist). Jag ser verkligen fram emot det och trots mitt tidigare blogginlägg så ska jag faktiskt följa med. Min mamma lånade ut pengarna jag behövde och har dessutom lovat oss alla tre att om vi hittar något klädesplagg som vi vill ha och kan motivera att vi behöver så kanske hon köper det. Jag frågar mig igen vad jag skulle göra utan min älskade lilla mamma.
Så på lördag förmiddag ska vi se terrakottaarmén på Östasiatiska museet och på kvällen ska vi gå och se en magishow med Charlie Caper. Och så lite shopping så klart. :)
Och på söndag ska vi förbi Västerås en sväng för att hälsa på farmor och farfar och kusinerna medan vi ändå är i de krokarna. Det ska bli väldigt roligt att se dem igen.
Jag lovar att ta bilder och lägga upp här när jag kommer hem igen.

"In the absences of a decent time machine, fiction remains the most sturdy vehicle for visiting other eras."
- Tom Nolan

Inga kommentarer: