tisdag 8 februari 2011

Flytta?

När vi var i Västerås och hälsade på farmor och farfar så pratade vi om lägenheter och att flytta och så. Dels för att farmor och farfar letar efter en ny lägenhet där man kommer in till hissen med en gång istället för, som nu, behöva gå upp för en halv trappa innan man kommer till hissen, och dels för att Nicci och Fredrik har skaffat lägenhet ihop (och den är för övrigt apsnygg!). Vi pratade lite om lägenheterna i huset där farmor och farfar bor och vi fick veta att 1:orna där bara har hyra på ca 2 500kr/månad. Tänk er det! Det här är lägenhetern i centrala Västerås vi pratar om. Uppenbarligen var hyra billig för att huset är lite gammalt. Oskar gick genast igång på det och ville flytta dig och jag började fundera på om inte det kunde vara en trevlig idé. 2 500 kr är ändå vad jag betalar (eller borde betala) till mamma varje månad. Mm. Det är en trevlig tanke. Jag ska fundera lite mer och se hur det blir med jobb och utbildningar och sånt så får vi väl se.
Och jag gjorde krabbelurer (det är det de heter va?) till brunch idag. Jag har aldrig gjort sånna förut och lyckades bränna allihop. Jag åt några tills jag inte var hungrig längre men nu ska hönsen få resten. :p

"A friend is someone who will help you move. A real friend is someone who will help you move a body."
- Unknown

2 kommentarer:

Pon sa...

låter kul om du får egen lya!! kram

Martine sa...

Ja, det skulle vara väldigt trevligt om jag bara hade råd.