torsdag 20 januari 2011

Min stökiga verkstad



Imorgon kommer det hit kompisar till oss för att fira Elsas födelsedag lite sent så jag måste ägna dagen (eller åtminstone en del av den) till att städa. Hela huset behöver väl städas men särskilt mitt rum och min verkstad. Rummet tänker jag strunta i eftersom jag inte behöver släppa in någon där men jag tror att åtminstonde en av våra kompisar är intresserad av att se min verkstad så jag måste försöka städa den nu.

Men innan så tog jag bilder på hur det ser ut där. Dels för att jag vet folk som ville se hur det ser ut och dels för att då kan jag ha före- och efterbilder när jag är färdig. :)


Så här ser det alltså ut. Som ni ser så är det i behov av städning. Ska jag kanske berätta vad saker är. Från vänster har vi en kattbur, ett elektriskt element (tro mig det behövs!) en gammal pappsax översållad med saker, ett väldigt smutsigt fönster, en IKEA-stol, ett bord jag köpt på second hand att ha som arbetsbänk, en gammal press (troligen blompress från början), en STOR packe papp i lite olika tjocklekar, på den en hemmabyggd press, min ask med visitkort och en liten hatt jag gjort.


Nästa bild! Tagen från det andra hållet.
Från vänster har vi samma STORA packe med papp, och samma hemmabygda press (tillverkad av min morfar kan tilläggas), en kompostbur full med klot, en gammal batiktavla som jag inte har någon aning om var den kommer ifrån (den har liksom alltid funnits), dörren ut till tvättstugan, två gamla gympapåsar (det finns en till bakom den första) fyllda med småbitar av skinn och klot, en bokhylla med mer klot och papper, en mindre uppsjö av papprör som jag är övertygad kan vara bra att ha till någonting någon gång.
Så nu vet ni hur det ser ut. Är det trångt? Ja! Är det stökigt? Ja! Får ni jättegärna komma och hälsa på om ni har lust? JA!!!
Nu ska jag gå och städa. Förhoppningsvis kan jag lägga upp bilder på en nystädad verkstad sedan. :)
"Cleaning anything involves making something else dirty, but anything can get dirty without something else getting clean."
- Laurence J. Peter

Inga kommentarer: