onsdag 19 januari 2011

Bacon och musikaler

Har jag nämn hur dålig jag är på att blogga? Hm jo, det är faktiskt sant. Jag läste just igenom alla inlägg på Leksandsgården D och insåg att de bloggar mycket oftare än jag. Men å andra sidan så är de sex stycken (eller är det fler?) medan jag är själv. Jag insåg dock att jag kanske inte behöver skriva en uppsatts varje gång jag gör ett inlägg. Problemet är väl bara att jag har så svårt att inte ta med alla onödiga detaljer så fort jag skriver eller berättar något (är inte det samma sak förresten?). Jag bestämmer mig härmed för att försöka skriva kortare men oftare.

Jag kan till exempel tala om att jag nu lyssnar på soundtracket till Oklahoma!, en musikal från 1955. Den är inte riktigt lika bra som Seven Brides for Seven Brothers som gjordes året innan men den är fortfarande jättebra. Musikaler gör mig alltid på bra humör.
Jag har även börjat en ny blogg där jag tänker försöka lägga upp sånt som har med mina böcker att göra. Om du är intresserad så kan du läsa den här: http://greendragonbooks.blogspot.com/

Nu ska jag göra pastaröra. :) Bacon och MYCKET ost. :D

"Food is an important part of a balanced diet."
- Fran Lebowitz

Inga kommentarer: