fredag 21 januari 2011

Muffins!

Jag har ägnat typ hela dagen åt att baka muffins eftersom vi ska ha huv-fest för Elsa ikväll. Jag har gjort både djävulsmuffins (som är chokladmuffins med choklad i och choklad på) och hallonmuffins. Jag har provat hallonmuffinsen och de var jättegoda. Djävulsmuffinsarna har jag gjort förut (trots att receptet är a pain in the butt) så de blev nog bra, särskilt som jag faktiskt följde receptet den här gången. :p

Charlie var moraliskt stöd men valde att inte hjälpa till så mycket.

Första plåten djävulsuffins i ugnen.
Färdiggräddade men utan garneringen.

Nämnde jag att smeten till hallonmuffinsen egentligen är hjärnsubstans?

Alla muffins färdiga.

Jag åt upp hallonmuffinsen. :D

Hoppas bara att de andra gillar dem också. :)

"People get so in the habit of worry that if you save them from drowning and put them on a bank to dry in the sun with hot chocolate and muffins they wonder whether they are catching cold."

- John Jay Chapman

Inga kommentarer: