torsdag 10 mars 2011

Skrämmande

I slutet av november så var det en man som försvann här i Nybro. Han sågs sist vid torget och fast polisen letade så hittade de bara hans cyckel. I dagens tidning kunde man läsa om hur de hittat en kropp i bäcken som rinner genom staden (Bolanders bäck). Den är inte identifierad än men polisen verkar vara säker på att det är den försvunne mannen.
Jag antar att det är bra att de i alla fall vet vad som hände med honom även om det ju hade varit mycket bättre om de hade hittat honom levande. Dock tycker jag att det hela är lite skrämmande. Mannen har legat där under isen hela vintern och jag har flera gånger gått förbi där, till exempel när jag och min kompis Steffi gick hem från stan när hon var här och hälsade på. Jag både tanken på att han har legat där så länge mitt i stan utan att någon har vetat om det och att jag har gått förbi där är lite läskig. Tänk om jag hade fått för mig att stanna och se ner i vattnet just där (det är inte ovanligt att jag gör sånt). Hade jag sett honom då? o_O Får väl glad att det inte bara har varit kallt utan också mycket snö så jag slapp se honom ligga där om jag fått för mig att titta. Men samtidigt, om det inte hade varit så mycket snö så hade man ju troligen hittat honom fortare.
Vet inte vilket scenario som är bäst men jag kan inte låta bli att ha en svag obehagskänsla över vad som skulle kunna ha hänt. En sån där "tänk om?"- känsla.

Här är en länk till artikeln på Barometerns hemsida om någon är intresserad: http://www.barometern.se/nyheter/nybro/kropp-hittad-i-bolanders-back(2318189).gm


"The report of my death was an exaggeration."
- Mark Twain

Inga kommentarer: