fredag 15 april 2011

Island!

Jag har fått sommarjobb på Island! Det är så coolt och jag är jätteglad. Jag ska städa på ett hotel i Reykjavik från 1 juni - 31 augusti. Har så länge velat åka till Island och det känns jättekul. Det negativa med det är väl att jag inte kommer träffa några av mina kompisar i sommar. Det är väldigt trist. Och mamma säger att hon nog kommer ha flyttat när jag kommer tillbaka vilket också är väldigt trist. Jag vet att hon och J vill börja sitt liv i ett nytt hus och så och det unnar jag dem så gärna, precis som jag unnar mamma att plugga teologi i Stockholm. Men det känns väldigt sorgligt att tänka sig att jag bara har 1,5 månader kvar i mitt barndomshem. Att jag inte kommer kunna återvända efter det för någon annan kommer bo här. Jag visste ju att det var oundvikligt men jag har ju vuxit upp i det här huset. Det är en del av mig. Och när det försvinner kommer det kännas väldigt tomt. Även om jag har bott hemifrån tidigare så har ju huset alltid funnits kvar och jag har kunnat åka hem när jag har kännt för det. Ska mitt hem nu bli någon annan stans? Och i så fall var?

"When you finally go back to your old hometown, you find it wasn't the old home you missed but your childhood."

- Sam Ewing

Inga kommentarer: