onsdag 4 maj 2011

Script Frenzy Winner!

Som ni kanske har sett här till höger så vann jag Script Frenzy. Jag vann faktiskt! Jag är jätteglad över detta och lite förvånad efter som båda mina försök till NaNoWriMo har misslyckats. Manuset är dock inte färdigt än och jag är inte helt säker på hur jag ska sluta det men förhoppningsvis går det bra. ^^
Så jag ska fortsätta med mitt skrivande och senare redigerande. Efter det ska jag skriva ut det och bränna det tillfälliga soundtracket (Illumenares och Ammoroth ska skriva nya låtar specialgjorda för den här musikalen) och skicka det till en hel hög med vänner som har uttryckt sin önskan om att få läsa det. Det verkar som att de är ganska exalterade över det hela för några av dem har redan bestämt att de ska sätta upp musikalen i deras korridor och Karin har tagit på sig alla statistroller (vilket kan bli intressant på värdshusen, i byarna och i krigsscenen, men hon försäkrade mig om att hon är van vid att slåss mot sig själv). Eisenblume hävdade att det måste vara en bra musikal om den var på engelska, har musik och en karaktär som dör ädelt på slagfältet. Så jag har stora förhoppningar på denna fantastiska första uppsättning. Haha! Men först måste jag som sagt skriva färdigt den. Jag hoppas jag kan göra det innan jag åker till Island.
Önska mig lycka till. :) Jag skrev 10 sidor idag men har under tiden lagt mig till med 38 graders feber. Inte lika kul. Hoppas jag mår bättre imorgon.
Kika gärna in på Illumenares nya blogg: http://www.illumenares.blogspot.com

"Working in the theater has a lot in common with unemployment."
- Arthur Gingold

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej! Micki här från Steampunk Micki bloggen. :) Jag vet att det var ett avsnitt jag såg ganska nyligen, så förmodligen i säsong Här finns en bättre bild: http://enimie.tumblr.com/post/2496797449/love-kurt-hummels-bow-tie

Flugan är i massivt plast och kugghjulen och klock-delarna sitter inuti den. Jag älskar också Glee och min favorit karaktär är nog Brittany, hon är så härligt korkad!