torsdag 23 oktober 2008

Höstlov

Så om 24 timmar är jag, efter ca 7-8 timmar på tåg, hemma i Nybro igen. Det ska bli väldigt trevligt att komma hem och träffa familj och vänner igen. Att jag fyller år på söndag göra ju inte saken sämre :)
För tillfället sitter jag här och bränner över högavis med musik till CD så att jag ska ha något att lyssna på på tåget hem. Jag fick lite panik när jag testade den första CD:n i sterion och den inte kunde ta den. Men min älskade lilla bärbara CD-spelare var mer sammarbetsvillig, och eftersom det är den som ska med på resan så blir nog allt bra. Förutom musik har jag också två ljudböcker. Mannen från Barnsdale av Dick Harrison och Vindarnas ö av Elisabet Nemert. Jag har dessutom läsbara böcker, min stickning och, om det skulle behövas, min dator som överlever åtminstonde en timme utan sladd.
Apropå böcker så har jag gjort färdigt en ny bok idag (Herdinnelek av Alice Lyttkens), och den är en av de finare jag har gjort hittills. Bild kommer att komma upp på deviantART inom en inte alltför lång tid (hoppas jag).
För övrigt ska vi på studieresa till Den Stora Huvudstaden och där besöka Kungliga Biblioteket och Krigsarkivet. Vår lärare, Manne, har jobbat på det sistnämnda. Detta vill inträffa fredagen den 14 november och jag och Chibi-Pon ska stanna där över helgen. Sience Fiction-bokhandeln here we come!
På onsdag eller torsdag ska jag få träffa min pappas nya tjej. Det blir för hoppningsvis trevligt.
Skrivkrampen har satt in igen. Jag vet inte riktigt hur jag ska fortsätta på min bok. Kanske för att jag undrar om det jag hittills har skrivit är okej. Jag ska be Elsa läsa igenom det och säga vad hon tycker. Huvudpersonerna har just fått en lång förklaring av saker som man inte förstått innan. Frågan är bara om man förstår nu, eller om jag borde skriva till något mer. Och eftersom jag redan vet allt är det lättare att låta en som inte vet mer än en vanlig läsare att uttala sig i frågan. Förhoppningsvis kommer jag igång med skrivandet igen. Jag saknar det när jag inte håller på med det :'(
Nu måste jag i alla fall återgå (eller snarare börja) till att packa inför imorgon. Jag har redan laggt ner alldeles för mycket tid här vid datorn.
/Martine

"A room without books is like a body without a soul."
-Cicero

Inga kommentarer: